SOKOLOV
Škola Můj Projekt Mánesova
Škola, která pracuje s dětmi od mateřské školy po gymnázium. Nabízí všestranný rozvoj s přihlédnutím k individuálním potřebám jedince.
Základní škola byla založena v roce 1999, od roku 2011 se věnuje i předškolním dětem a nabízí možnost studia i pro gymnazisty. Právě v této škole vznikaly prvky, které se posléze staly součástí konceptu Škola Můj Projekt. V posledních letech škola postupně zavádí do koncept do jednotlivých tříd. Škola se od září 2020 stala certifikovanou školou koncepce Škola Můj Projekt a změnila svůj název na Škola Můj Projekt Mánesova.
Škola Můj Projekt Mánesova
Mánesova 1672
356 01 Sokolov
info()skolamanesova.cz
www.skolamanesova.cz
ROUDNICE NAD LABEM
Škola Osmička, z. ú.
Škola Osmička, z. ú. je komunitní škola se zaměřením na individuální a environmentální výchovu. Představuje alternativu k stávající nabídce základních škol na Roudnicku a vychází z inovativního vzdělávacího konceptu Škola Můj Projekt. Pro školu a všechny její pracovníky je zásadní hledání a rozvíjení silných stránek a talentu dětí, respekt k osobnosti dítěte ve všech aspektech.
Začala fungovat od září 2019 jako komunitní škola, úspěšně však prošla žádostí o zápis do rejstříku škol MŠMT. Vzdělává žáky od 1. do 9. ročníku základní školy.
Škola Osmička, z.ú.
Neklanova 2706
413 01 Roudnice nad Labem
BRANDÝS NAD LABEM – STARÁ BOLESLAV
ZáŠkola
ZáŠkola je soukromá základní škola v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavi, která vznikla v roce 2017 a každý rok se postupně rozšiřuje o jeden ročník.
Její koncept je založen na pěti základních pilířích:
Bezpečné prostředí a zaměření na vnitřní motivaci dítěte – ve škole aplikujeme respektující přístup k výchově dětí s ohledem na specifika a potřeby každého žáka s cílem vytvořit podnětné prostředí, které posílí vnitřní motivaci dítěte k učení
Důraz na smysluplnost a propojení se světem – svět je součástí školy a v souvislostech a zblízka dávají informace smysl
Důvěra a otevřenost ve vztahu s dětmi i jejich rodiči – děti i rodiče jsou pro školu rovnocenní partneři, ve škole mají vždy otevřené dveře
Ověřené inovativní pedagogické metody – škola není vyhraněna jedním uzavřeným vzdělávacím směrem, využívá standardizované metody (Hejného matematika, Sfumato, Hodnotové vzdělávání, kritické myšlení, vrstevnické učení, projektové vyučování, CLIL)
Zdravý a aktivní životní styl – rytmus školy je přizpůsoben přirozeným potřebám dítěte s dostatkem pohybu a pobytem na čerstvém vzduchu několikrát denně.
Další spolupráce
V roce 2021 jsme podpořili:
- ZŠ Šlapanice – 6 hodin školení pedagogů a vedení školy o práci s Mapou profesního rozvoje pedagogických pracovníků
- ZŠ a MŠ Oty Pavla Buštěhrad – 8 hodin školení pedagogů o Výuce v projektech, 6 hodin supervize pedagogů, 6 hodin koučování vedení školy
- Gymnázium Jevíčko – 20 hodin skupinových supervizí pro pedagogy lycea a vedení školy (Výuka v projektech, Hodnocení, propagace školy), 10 hodin individuálního mentoringu
- ZŠ a MŠ Slapy – 11 hodin skupinových supervizí o práci s Mapami učebního pokroku klíčových kompetencí, formativním hodnocení, zpětné vazbě
- Křesťanská základní škola Karmel – zprostředkování nástroje Analýza potřeb rodičů a žáků – kampaň jako součást zápisu do školy + 8 hodin supervize pro pedagogy (integrovaně-tematická výuka)
- ZŠ Vladislava Vančury, Praha – Zbraslav – 8 hodin školení pedagogů o Výuce v projektech
- ZŠ a MŠ Písek – 8 hodin školení pedagogů o práci s klíčovými kompetencemi, aktivity s žáky s kartami KRoK (financováno z projektu krajského úřadu)
- MAS Sokolovsko – dva 4hodinové online workshopy na témata „Plánování a hodnocení výuky“ a „Individuální přístup ve výuce a učební styly žáků“ pro pedagogy ze škol ZŠ Truhlářská a ZŠ Nová Role a další členy MAS Sokolovsko
- Post Bellum, o.s. – 12 hodinový kurz pro lektory vzdělávacích aktivit o zásadách efektivní komunikace
- Pevnost poznání, Olomouc – 8 hodinové školení o práci s Mapou profesního rozvoje pedagogických pracovníků pro interní lektory organizace, kteří vedou vzdělávací programy pro školy
Dále jsme podpořili:
- ZŠ Mosty u Jablunkova – zpracování Analýzy kvality škol, prezentace zástupcům škol a zřizovateli (financováno zřizovatelem)
Škola Můj Projekt — základní škola Praha
Se školou jsme spolupracovali od srpna 2014 do srpna 2018.
Škola dnes působí pod názvem Škola Vitae.
Škola Můj Projekt přinesla naší škole nové poznatky a zkušeností od odborníků z jiných škol. Díky nim jsme si rozšířili pohled na moderní trendy a formy výuky a fungování školy. Rozvoj kompetencí žáků, profesní rozvoj a projektové vyučování jsou byl velkým přínosem do další pedagogické praxe.
Mgr. Václav Barták
ředitel ZŠ a MŠ Oty Pavla Buštěhrad
Vaše školení bylo velice přínosné. Pomohlo obci potvrdit její nastavení, směřování, vedlo k tvořivé diskusi v rámci rodičovského setkání – pojmenování věcí i k následné práci s výukovým modelem školy, podrobnějšímu propracování, stanovení si mezer a práce na nich.
Klára Literová
ředitelka Křesťanské základní školy Karmel