Blog

Rozhovory, úvahy, zamyšlení lidí blízkých našemu konceptu

jiri-salvet

Jiří Salvet

Na semináři chceme učit, jak slyšet, co nám druhý říká

S terapeutem Jiřím Salvetem, který je lektorem našeho semináře Efektivní komunikace (nejen) ve škole, o častých překážkách v komunikaci i tom, jak jim můžeme předcházet – doma i ve škole.

andrea-vedralova

Andrea Vedralová

Jsme připraveni koncepci šířit dále

S autorkou vzdělávací koncepce Škola Můj Projekt Andreou Vedralovou o tom, co se kolem koncepce bude dít v tomto školním roce i o tom, co může školám přinášet.

tereza-krcmarova-smp_01

Tereza Krčmářová

Mentoring učitele aktivizuje

S mentorkou vzdělávacího konceptu Škola Můj Projekt Terezou Krčmářovou o tom, jak probíhá mentoring učitelů, co jim může přinášet a proč je důležité, aby i oni mohli zažívat pocit, že tu je někdo pro ně.

andrea-vedralova_smp

Andrea Vedralová

Učitelé se hodnotovému vzdělávání nebrání, jen neví, jak na něj

Proč se české školy primárně soustředí na znalostní výstupy a hodnotové vzdělávání je jen okrajovým tématem? Rozhovor s Andreou Vedralovou, autorkou inovativní vzdělávací koncepce Škola Můj Projekt..

strakova-jana-smp_01

Jana Straková

Učitelé užitečnosti klíčových kompetencí mnohdy nerozumějí

O takzvaných klíčových kompetencích, které do českého vzdělávání přinesla školská reforma z roku 2004, se od té doby vedou vzrušené debaty na mnoha frontách. Kde se tento termín ve vzdělávání vlastně vzal, proč může být pro učitele těžko uchopitelný a jak je možné hodnotit pokrok žáků v jejich naplňování? Na to jsme se zeptali odbornice z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání při Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy Jany Strakové.

Stariatova-Dana_02

Dana Stariatová

Každý sen je uskutečnitelný

Se zakladatelkou a jednatelkou Školy Mánesova v Sokolově Danou Stariatovou o tom, co jí před dvaceti lety vedlo k založení školy, na které postupně vznikal koncept Škola Můj Projekt. S jakou motivací školu zakládala? jak vypadá škola dnes?