Bára Beranová Je to ideální doba k rozvoji kompetencí k učení S Bárou Beranovou z brandýské ZáŠkoly o tom, co se škole osvědčilo při distanční výuce i o tom, jaké kompetence u žáků rozvinula výuka na dálku. Jak v tuto chvíli probíhá výuka ve vaší škole? Od prvního dne uzavření školy zprostředkováváme žákům online výuku [...]
Markéta Adamcová Žáci dnes mají větší odpovědnost za své vzdělávání Se zástupkyní ředitele na Gymnáziu, základní a mateřské škole Mánesova v Sokolově Markétou Adamcovou o osobnostním rozvoji žáků při výuce na dálku i o tom, co škole ze současné výuky přenese do té po znovuotevření škol. Jak v tuto chvíli probíhá výuka ve vaší škole? [...]
Andrea Vedralová Učitelé se hodnotovému vzdělávání nebrání, jen neví, jak na něj Proč se české školy primárně soustředí na znalostní výstupy a hodnotové vzdělávání je jen okrajovým tématem? Rozhovor s Andreou Vedralovou, autorkou inovativní vzdělávací koncepce Škola Můj Projekt.. Věnujete se hodnotám ve vzdělávání. Hodnoty jsou ovšem poměrně abstraktní pojem, dokázala byste ho přiblížit? Ve [...]
Tereza Krčmářová Mentoring učitele aktivizuje S mentorkou vzdělávacího konceptu Škola Můj Projekt Terezou Krčmářovou o tom, jak probíhá mentoring učitelů, co jim může přinášet a proč je důležité, aby i oni mohli zažívat pocit, že tu je někdo pro ně. Jak bys stručně představila službu mentoringu, kterou v rámci podpory mohou využívat školy, které pracují [...]
Jana Straková Učitelé užitečnosti klíčových kompetencí mnohdy nerozumějí O takzvaných klíčových kompetencích, které do českého vzdělávání přinesla školská reforma z roku 2004, se od té doby vedou vzrušené debaty na mnoha frontách. Kde se tento termín ve vzdělávání vlastně vzal, proč může být pro učitele těžko uchopitelný a jak je možné hodnotit pokrok žáků v jejich naplňování? [...]
Dana Stariatová Každý sen je uskutečnitelný Se zakladatelkou a jednatelkou Školy Mánesova v Sokolově Danou Stariatovou o tom, co jí před dvaceti lety vedlo k založení školy, na které postupně vznikal koncept Škola Můj Projekt. S jakou motivací školu zakládala? jak vypadá škola dnes? Kdo stál u zrodu školy? Co bylo motivem k otevření soukromé [...]