Jak tvoříme Analýzu
Analýzu můžete využít k jednorázovému zhodnocení školy i opakovaně jako nástroj pro její pravidelnou evaluaci a plánování dalšího rozvoje. V českém vzdělávacím systému jde o ojedinělou službu, která může být přínosná zřizovatelům, vedení škol i všem jednotlivým aktérům ve vzdělávání.
Zjišťujeme během ní úroveň školy v následujících oblastech: výchovně vzdělávací proces, řízení školy a rozvoj pedagogických pracovníků. Využívá kvalitativní i kvantitativní nástroje zkoumání a měření (např. sociometrii, individuální rozhovory, dotazníková šetření, písemné analýzy, analýzy vyučovacích hodin, výsledků vzdělávání i analýzy vybraných dokumentů školy aj.). Zjišťování probíhá z velké části přímo ve školní výuce. Výsledky Analýzy získáte přehledně zaznamenány v tzv. Mapě kvality školy i se systematickými doporučeními pro to, kam a jak se ve kterých oblastech může škola dále rozvíjet.
Dle velikosti školy a zadání objednatele pracujeme přímo ve škole v rozmezí 2 – 5 pracovních dnů; termín i průběh analýzy plánujeme v úzké součinnosti se školou.

Co zahrnuje Analýza
- naplánování Analýzy, případně jejího specifického zaměření, společně s vedením školy
- seznámení pedagogického týmu s cílem a průběhem Analýzy
- Mapa kvality školy
- realizace Analýzy přímo v prostorách školy i analýza získaných dat
- podrobná závěrečná zpráva o aktuální situaci školy ve třech oblastech a dvanácti tématech včetně konkrétních doporučení pro každé z témat
- osobní prezentace výsledků Analýzy pro zadavatele
